Saturday nite di I-City

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar semua...weekend hari tu buat apa?

Me n family berkesempatan ke I-City..dekat je tapi tak pnah pegi..so last Saturday, lepas beli brg kat AEON Big (used to be Carrefour), tetiba aku rasa mcm nk gi jenjalan sbb awal lagi time tu..baru kul 930pm..so dari wangsa maju..amik DUKE then sambung NKVE smpai I-City dlm kul 11 camtu...

Itu pun sebab beratur nk masuk parking..hamik ko kne beratur...sapa soh pi time cuti skolah kan?!

Siyes raaamai gila org..n aku rasa tempat tu jadi panas..dhlah LED sana sini kan pastu org lak ramai...sosak gak dado den..huhu...tp alang2 dh sampai layan je la...


Untuk pengetahuan, parking adalah RM10 per entry  ya..which I think quite expensive and lagi satu sila park kat area kedai2 tu  kalau tak agak jauh nk menapak..hadoyai...
Kalau nk masuk water park kne masuk kat entrance lain..ni kami dtg dari exit Bukit Raja (NKVE) pastu lalu blakang then trus masuk parking yg kat tanah lapang tu so agak jauh gak nk menapak..huhu


boleh tahan cantik
Mula2 kami just jalan2 tak tahu hala tuju...pastu nmpak ada merry go round ni (btul ke?)..huhu..so sbb Auni mcm eager nk naik je..en somi pun pi bratoq bli tiket..dia mcm prepaid kad la..so since ingat nk naik benda alah ni je..kami pun beli RM10 je..sorg RM5..mahal tuh...

abi berdiri je jd bodyguard Auni..hehe

Auni quite enjoy...tp takut2...


x senonoh sungguh aku duduk mcm ni..sbenanya pala aku pening weyh..tak best langsung!roda tu mcm nk tercabut je..beratkah aku? haha

Pastu kami sambung jl2 lagi..serious aku tak tau nk buat apa..tp Auni still enjoy the moment sbb dia sgt suka lampu2 ni..byk kali dia cakap "cantik..."hehe


pemandangan dr Ferris Wheel
Sebenarnya aku nak naik satu benda ni..dia mcm basikal di udara la..padahal takyah kayuh pun...dia jalan sendiri...so kita bleh nmpk pemandangan I-City from the top..en somi pun tambah lagi kredit RM20 sebab tiket dia sorg RM10..skali dh beratur penat2..kami takleh naik sbb min height utk budak2 adalh 95cm so Auni takleh masuk..alahai frust

Masa kat Batu Night Spectacular, kat Surabaya hari tu pun ada menda alah ni, pun teringin nk naik tp masa tu malas nk beratur..nmpknya belum ada jodoh antara aku dn basikal udara ni..hmmmm

Aiyyaaaakkk..aku masih hutang entry Surabaya la...malas nya....

Since kami ada extra RM20, budak kat kaunter suggest utk habiskan je...naik la pape mainan pun sebab takleh refund..so dia suggest naik Ferris Wheel...ala..mcm Eye on Malaysia dulu tuh...huhu...



aku cuak sebenanya time nih..tinggi kot...fobia!!



water theme park dr atas..dia bukak smpai 7pm je..



So ini saja gambar2 yang kami sempat rakamkan...kami keluar dari I-City lebih kurang kul 12 (aku ingat sebab sempat cocoks kat Maybank ATM) hehe...

Pasal mkn dun worry sbb kat situ ada KFC and Rawsha..terbaek gak tp kami tak singgah pun sbb masa tu kenyang lagi..huhu

Kesimpulannya..aku rasa I-City ni mkn duit gak sebenarnya sbb walaupun takde entrance fee tp nk main benda2 alah tu semua kne bayar n its not that cheap yea..parking pon dh seploh hengget..cheh!

Bg aku takdela menarik sgt unless ko ada DSLR baru best kot tp mgkn teringin nk g lagi sbb nk masuk snowplace n water theme park dia..insyaAllah next time...




Love,
Keceque


Ulasan

Catat Ulasan

yang Mulia Encik2 dan Puan2 tukang komen...

Catatan Popular