Langit tak selalu cerah..bersabarlah....

Assalamualaikum wbt,

Semalam balik je dari keje dlm pukul 530 camtu...bila aku masuk rumah..mama gamit dari pintu dapur dengan muka panik...

Mama kata Aslam was in pain..really pain..aku jenguk Aslam n dia baring kat sofabed dlm keadaan meringkuk..mama dh mcm nk nangis sbb b4 aku balik, Aslam kata mungkin dia tak sempat balik Madinah ikut mama...Allah....

Tapi betul..melalui reading aku dlm patient/survivor stories..there will be some days yg u will feel strong, painless n rasa sehat tp ada masa yg patient akan rasa lemah n hopeless...dan semalam, Aslam mmg sakit, dia kata bahu n kepala dia pun sakit..aku cuma boleh suruh mama sabar n tenangkan Aslam..

Daun kenerak yg mama rebus dah diluted so mama insist kami beli yang baru kat Darussyifa. Masalahnya waktu tu dh dekat pukul 6pm, memgla Dsyifa bukak lagi untuk rawatan tapi koop dia dh tutup tp to give moral support kami tetap siap2 n bergegas ke Bangi.

As usual, dari umah ke Bangi kne guna MRR2..jammed...aku puas usaha call n tanya kwn2 sekitar bangi kalau boleh tolong pi Dsyifa n tanya klau2 koop dia bukak lagi...unfortunately ramai yg tak available..ye la..kalau dia duk bangi pun ramai yg tak sampai umah lagi...pasrah..

Syukur Jaja (1 of my BFF) ada kat umah dh so aku soh dia tolong cek, koop tu bukak lagi tak? n as i already predict, koop tutup kul 5..time tu kami dh kat seri kembangan...nk buat cemana..teruskan je la...

Tumpang solat maghrib kat umah Jaja then pi Dsyifa, memg tak dapat daun kenerak tu tp at least dapat ambik air another 2 botol..

Bila kami smpai umah, dh dekat pukul 930pm. Aslam dh boleh bangun n mungkin sakit dia dh kurang sbb dia mkn painkiller..alhamdulillah...tp tu la..aku pesan kat mama...we have to be prepared, ini baru sikit..betul kita kne keep positive moga2 Aslam akn sembuh seperti dulu tp kne prepare for the worst. Ini CANCER, bukan demam biasa yg akan surut...keep praying the best for him...

Aku? Aku memg sangat letih sebenarnya, dah 3 mgu sejak Aslam didiagnos, semua jadi harewire, urusan rumahtangga pun agak serabut..syukur3...Allah kurniakan suami yang sgt2 memahami..Syukrieman Annies bin Ahmad..terima kasih kerana sudi jadi peneman hidupku..moga Allah panjangkan usianya, sehat tubuh badan, kekal dalam iman dan cinta aku sampai syurga...dia tak pernah merungut setiap kali terpaksa hantar dn bawa mama n adikku kemana2..tak pernah mengeluh mkn tak terurus..sanggup tahan dengan mood aku yg swing kemana2...dia pun letih, dia pun kerja tp dia sentiasa sabar n tahan dengan segala kerenah aku yg tension...tolong jagakan Auni yg lately taknak tidur awal...terima kasih suamiku...

Semalam en somi tiba2 pening n muntah masa tgu mama di JPN (uruskan surat beranak Aslam untuk Visa). Mungkin dia penat n tak cukup rehat.
Mama dah risau n mama rasa sangat bersalah. Pastu mama keep on mintak maaf sebab susahkan kami..yaAllah hiba betul hati aku...mama...tak perlulah mintak maaf..kita kan sekeluarga..akula satu2 nya anak yg mama perlu harapkan sekarang....jasa mama tak terbalas...
Memang..aku sangat penat dan serabut tapi takkan setanding jasa dan pengorbanan mama pada aku dan kami sekeluarga...

Maka hati..bertabahlah...apa pun yang mendatang aku kne hadapi dengan tangan terbuka...memg its not easy tp insyaAllah...kwn2..keep on praying ya...

And this morning, aku terkejut dapat bunga dari 1 of the colleague...haipp..dia bukan bg aku sorang la..dia bg semua org kat opis tu...ye la..hari ni kan depa sambut V***n***es day...hmm...haram kita sambut...tp aku just accept as a gift je...huhu

siap ada Listen3..haha..thanks eniwei...


 Malam ni kami akn htr mama n Aslam balik kampung n harap2 visa process akn berjalan lancar....yaAllah..teguhkanla iman dan kesabaran adikku...



Love,
Keceque

Ulasan

  1. Ceq sbr yer.. X terluah aku dgn kata2.. Sama2 kta doakn aslam..

    BalasPadam
  2. Last Sunday jumpa Aslam, seriously dia buat macam tak ada apa2 yang berlaku. Mak Long nangis peluk & cium Aslam. Mak Usu sangat tabah. ALLAH..ALLAH.. T_T

    BalasPadam

Catat Ulasan

yang Mulia Encik2 dan Puan2 tukang komen...

Catatan Popular