Welcome dear Skechers

Assalamualaikum wbt,

Sejak dari dolu lagi aku mmg pengguna tegar sneakers and sport shoe...hatta dengan apa baju sekali pun aku mmg selesa bersneakers..cumanya bila memasuki alam pekerjaan..esp masa keje di bank..aku terpaksa pakai heels...so aku pun jadi pengunjung setia Vincci, Nose, Primavera and favourite shop aku kat Ampang Park, Neva Shoes. For high heels lovers, esp yang wajib pakai to opis..sila la beli kasut kat Neva Shoes ni..walaupun rege dia a bit pricey tp puas hati..sgt comfortable n insyaAllah tidak melecetkan kaki...

Anyway, lepas bersalinkan Auni...sakit pinggang aku menjadi semakin kronik. Sejak dari dulu aku memg cepat sakit pinggang tp lepas bersalin ni makin kronik lak...sebenarnya sebab makin gumuks and tak minum susu.....hehe
Kalau dulu aku boleh selamba rilek je jelajah shopping mall seharian tanpa lelah..skang ni..baru 2 jam..pinggang aku dh sakit giller..kaki takyah citer la..memg rasa macam pijak gergaji je esp tang tumit tu...huhu

Makanya..aku terus lupakan high heels..pakai pun masa gi kenduri/event je..itu pun masuk keta cepat2 tukar balik..sakit woo...yela takkan pi kenduri nk pakai sneakers kot...ada gak makcik2 kenduri ingat aku 3 suku..hehe
Untuk jalan2 hatta pi keje..aku memg pakai sport shoe..
Aku peminat ADIDAS..tp malangnya kasut Adidas tak dapat membantu membuat kaki aku selesa..makanya aku terpaksa opt to ASICS..pergh..memg cushion..masuk2 kaki memg sedap..aku syg ASICS..tp....cuma 1 je..Asic ni tapak dia licin esp kalau jalan tu ada air...berapa kali dh aku slipped...

i'll still love u dear ASICS...thanks so much!
 So..last year mak aku introduced 1 kasut jenama SKECHERS..hoh!apekebenda tuh..mak aku lagi advance daa...hehe sbbnya keje mcm my mom memerlukan kasut yg super selesa sbb dia berdiri all da time..so mama kata..belila SKECHERS..selesa...x mhl sgt...
aku pon pi la window shop..mak aih mahal gila kt mesia ni..emm takpe la..simpn hasrat je la...

Dalam masa yg sma aku start blogwalk n baca review pasal kasut SKECHERS ni...whoa rata2 mmg kata bagus..esp yg ada masalah pinggang n kaki...sesuai utk jalan jauh..hehe..maka berkobar2 la semangat aku utk memilikinya...

Maka semalam after work..aku ajak en somi ke KLCC..asalnya nk survey je sbb aku ingat nk beli thru Amazon.com..cumanya beli online ni aku tak sure apa size aku..so aku ingat pi kedai SKECHERS..try apa yg patut then chow la...

Tetapi...tadaaaa....



Aku terbeli pulak...Skechers Shape Ups LIV RM359

Tau tak sebab apa...
1)aku compare harga dia kalau beli online lebih kurg..kalau beli online memg murah tp postage caj lagi..end up harga lebih kurg je..baik aku beli terus
2)colour ni mmg favourite aku..
3)bila aku pakai2 je..pergh..heaven....comfort, grip kaki..n tumit aku tak sakit..sbb design ni dia buat tumit kita macam terangkat sikit..so takde pressure kat situ..pastu ringan je...mcm jalan atas cushion...aku terus jatuh chenta...betul la kata org...SKECHERS terrbaekkk...hehe (aku bukan duta skechers)

Kat butik tu..ada satu lagi kasut aku berkenan n en hubby pun ada berkenan 1 kasut ni..tp bila pk2 balik..takpela beli next time...hehe sabo2...

Sebenarnya aku terlepas promotion dia which is the day before..hari ahad...buy 1 and get 2nd shoe for less 40%..huwaaaa...aku agak terkilan gakla..missed 1 day...40% banyak tuuuuu...tp bak kata en somi..never say 'kalau' or 'what if'...sbb its just not meant to be..takde rezeki maka syukur saja dengan rezeki kita...huhu..betul2...insaf...

Alhamdulillah..akhirnya...buat pengetahuan semua i've lost my shoe once in Harram tp rupanya Allah gantikan dengan yg lebih baik...a year later..thank you Allah...atas rezeki ini...

Lepas beli kasut kami jln2 KLCC..pada babysitter aku dh inform akn amik Auni lambat sikit...huhu
Auni Syaurah syg..mintak maaf ibu abi lmbt sikit tau...nnti weekend ibu abi bawak 'alan - alan'...
Then kami singgah mkn kat foodcourt..syok jugak dh lama tak dating berdua2an..hehe...sibuk dgn mcm2 urusan...alhamdulillah dgn kesempatan yg ada

From Milano Pizza, en somi punya Olia Spaghetti, aku Hawaiian Pizza n we shared the Ice Jelly Cocktail..sambil mengadap taman KLCC..hehe
In total cuma RM21..ok kan n the food sedap..boleh bagi 4/5..serius!




Love,
Keceque




Ulasan

  1. Skechers murah gile kat UK. Mine RM100 lepas convert. sila nangiss.. wahaha (gelak berlagak iolls) :D

    p/s:memang dah takde color lain kat donia ni ek? :p

    BalasPadam
  2. Gitu je la pesen kasut ko kan... It's ok... Yg pntg selesa... Dh tua ceq... Segala sendi mendi sakit.. Tp still rs maintainkn.. Hehehe..

    BalasPadam
  3. Nina:memg sebenarnya kat US murah..kalau tgk amazon.com rege range dalam USD30 - USD100 je..tp kalau kita nk beli make sure ada relative or kwn2 yg tinggal sana n nk balik mesia sbb free delivery in country (US)...unfortunately den takleh tunggu dah..nk pakai b4 10th march la katenye...hehehe...sshhhhh

    BalasPadam
  4. Shad:Haha..tu lah tu..aku mmg hantu biru la...takleh buat apa..aku pandang kaler lain mcm kurg menariks jer...hehe
    yang penting kaki aku selesa..n pinggang aku tak sakit...

    BalasPadam

Catat Ulasan

yang Mulia Encik2 dan Puan2 tukang komen...

Catatan Popular