Recap May : Burger Bakar Abang Burn, Felda Residence Hot Spring and Pau Hainan Tanjung Malim (finale)

Assalamualaikum wbt,

Okeyh..final entry for Jalan2 Sungkai...utk entry penuh..sila rujuk Sungkai part1 dan Sungkai part2..

Kami check out awal 4th May right after breakfast sebab kne gegas balik KL, en somi akn balik kedah pulak..nk balik ngundi weyh..huhu

So otw balik KL, kami singgah jap di tanjung malim..aku teringin mkn pau yg org kata sedap sgt tuh..eh banyak la aku punya teringin..hehe sib baik abh tau tempat..senang citer...nk senang sila lalu jalan dalam ok...

Memula sampai, aku mcm was2..eh halal ke..sekali ramai je muslim mkn kat situ..bila dh masuk restoran, baru aku nmpk segala sijil halal...hehe ok boleh mkn!

inila pau sedap tu..mm..memg sedap...



mee kari yg super lazat..yumm...aku cilok abh punya sikit...
So, kesimpulannya..trip ke FRHS ni sgt berbaloi...tempat cantik..tak jauh sgt dr KL but aku nk share tips2 yg mungkin berguna kalau korg nk pi sana k...

  • sila pergi waktu weekdays - org x ramai kalau weekend staff hotel kata penuh gila
  • sila bawa bekalan makanan sebab nk kuar ke pekan bidor/sungkai agak jauh dlm 20 minit, kalau sanggup no hal..
  • no extra bed available..kne pakai tilam yg disediakan each room..utk ank2 bolehla..tilam nipis..but room sgt spacious..
  • mlm sgt sunyi...so bawakla novel ke apa ke kalau tak boring...
  • takyah pakai kasut cantik2 mcm nk pi kenduri..pakai selipar sudah..sebab most of da time activity adalah mandi dan berendam...

So selamat bercuti...err doakan aku rajin nk mula n siapkan entry Surabaya..aduhh pakkkk tolong diupload gambarnya!!!

My next trip will be Krabi insyaAllah 23 June - 26 June..pastu aku kne renew passport daa...tp dengarnya office pun nk buat trip ke Krabi utk family day in October...pergghh alamatnya 2 kali la ke Krabi tahun nih..hehehe...apapun serah pada Allah..perancangan terhebat adalah dariNya...

Bercuti2 juga..solat jgn cuti k..unless anda kaum hawa yang ada bendera merah beruzur syari'e..k jumpa lagi..Assalamualaikum!


Love,
Keceque

Ulasan

Catatan Popular