Surabaya Day 3 - Pantai Balekambang, Masjid Cheng Ho & Tanggulangin

Assalamualaikum wbt,

 Mari kita sambung lagi...wah..perjalanan hari ini agak jauh jugak..
Malang - Balekambang - Juanda Airport (hantar Abe Jib pulang..huhu) - Surabaya

So seawal 7pg kami dh cekout..pastu en2 suami terjumpa satu port cantik plak atas bumbung guesthouse nih..so kalut2 la masing2 panjat tangga nk pi tgk...nasibla dapat supir baikhati mcm Pak Martono..sanggup layan kerenah kami yg ntahapahapa ni..ish


Kami dibekalkan sarapan oleh pihak guesthouse...sebab we were in hurry..Pantai Balekambang agak jauh dari Malang, then rush nk ke Taggulangin utk Najib beli barangan kulit (ada kwn2 beliau pesan..huhu) then rush ke Juanda epot utk htr Najib balik KUL...phew...

So masuk kereta je aku rasa lapar..hehe...pastu bila dh mkn..biasalah..ngantuk..hehe..
Sepanjang perjalanan tu aku mcm high pastu tetido..tp dlm tdo tu dengarla depa2 ni sembang...huhu..tau2 dh sampai...

Menyesal tak baca blog aku...haha mintak maaf ye...aku memg camni..masa kejadian tu berlaku malas gila nk amik gambo ke hapa pastu skang menyesal...huhu..btw enjoy da pics...

Pantai Balekambang memg marvelous..smpai skang aku masih kompius dimanakah dia sebab..kita akn masuk satu perkampungan ni pastu macam daki bukit yg agak curam..keta biasa takleh naik woo..pastu tetiba ada pantai..isn't it amazing..?

PANTAI BALEKAMBANG

Bangunan tu adalah kuil hindu


nasib baik we were rushing..kalau tak..memg nk join diorg2 tuh..huwaa

walaupun aku org jawa..tp sori aku tak tau apa maksud kesakralan tu huhu...




 Sejujurnya aku n Nina tak masuk area Pura/kuil tu..bkn sebab percaya perkara2 mistik/syirik tapi lebih kepada menghormati kawasan orang lain..itu saja..wamahyaaya wamamati..lillahita'la...

gambar diambil oleh en. somi



Subhanallah..sangat cantik...


Malangnya, waktu tidak mengizinkan untuk berlama2 di sini..selepas menikmati air kelapa best yang berharga cuma RM3, kami pun bertolak ke Tanggulangin..

Terima kasih Nina kerana beriya2 memasukkan tempat ini dalam itinerary kami....hehe..

Guess what, sepanjang perjalanan aku tdo lagi..apsal aku letih sgt eh..hehe...

Sila nikmati pics hasil tangkapan en somi...

Adi yang baik hati sedang membelikan salak utk kami..
 Terkilan : aku baru makan 2 biji n siap larang Nina mkn byk2 buah salak sedap tu sebab takut batuk..ingat nk sambung mkn kat hotel..boleh basuh dulu..sekali salak MIA laa...menyesal..cicir kat mana ntah...huwaaa..

hanya berhenti seketika...Allahuakbar


BAKSO NUKLIR(nuklear)..ada bran?mau meletopp lidah..hehe
On the way ke tanggulangin, tiba2 kami ternampak masjid Cheng Ho..yeah..tapi ini masjid Cheng Ho yang di Pasuruan, yang kami nak tengok adalah yang di Surabaya...tapi takpelah alang2 dh sampai n nak solat zohor, maka kami paksa Pak Martono utk singgah..sib baik Pak Martono sporting...hehe

MASJID CHENG HO
Masjid Muhammad Cheng Ho, Pasuruan

Cantik kan? Medan dakwah tu luas...kerana adanya dai'e2 seperti Laksmana Cheng Ho inilah Islam tersebar luas..mcm mana dengan kita?mampukah...nanges..

TANGGULANGIN
Selesai solat zohor, kami bergegas ke Tanggulangin...haa..di sini la kiranya port menjual brg2 kulit....jom!





Permata Tanggulangin


Toodiaaa..sebut je nk bag apa..nk brand apa..semua ada...huhu
Channel, Gucci, Furla, LV, Selvatore Ferragamo..fuhh bersepah2...hehe tp yg tak ori la..tp dia ada banyak gred utk dipilih...

Tapi yang terbaik adalah barangan kulit dia...memg cantik, murah n berkualiti...tp aku tak membeli pun..aku just beli 2 wallet utk Adi n Pak Martono sebagai gift..

Yang soping sakan Nina n Najib..hehe..Nina dapat rembat 1 handbag kulit...cantik n berbaloi2...
Najib beli belt and bag gak...n  dia beli utk kawan dia yg kirim tuh..remember?

Okeyh time's up! Jom hantar Najib ke airport...huhu

Versi Nina : Cinta di Jawa Timur 3

Love,
Keceque

Ulasan

  1. Laki dah balik M'sia, bini tido peluk handbag baru lol Cewi barang baru :D

    BalasPadam

Catat Ulasan

yang Mulia Encik2 dan Puan2 tukang komen...

Catatan Popular