Ada apa dengan FB

Assalamualaikum wbt,


mmm..how to start eh...lately i've been thinking hard...whether or not to maintain my FB account...hmmm...

y la..?ntah..feeling aku berkecamuk, bercampur baur tp perasaan benci n menyampah lebih menguasai diri...

sebenarnya bermula dengan status seorng hamba Allah ni...yg membuatkan aku rasa macam "eh..gila riak..mcm bagus je..nk tunjuk kaya la tuh!"mmg...mmg...tak baik mengutuk org hatta dlm hati..habis tu nk buat cemana...aduii...

selama ni bila baca status org, mmg byk kali terlintas..eleh..nk tunjuk la tu dia mampu beli etc...n mampu go around da world..bla bla bla...tp lepas tu aku lupa, yg kali ni aku mmg menyampah....sumpah teringat2 n sakit ati smpai hari ni..astaghfirullah...kalau en somi tau ni mesti dia ceramah aku seround dua..hehe..

"tak baik yang buruk sangka...." ungkapan istimewa en somi...

dek kerana perasaan ni aku terfikir..k la senang camni..apa kata aku close je FB account..so takyah la nk tadah mata baca mcm2 n sesakkan hati dengan perkara2 tak berpekdah ni...

aku start analyze baik buruk aku ada account fb nih..penting ke tak? aku guna FB selalu utk apa...bila aku pk2..sebenanya banyak buruk dari baik aku ada FB nih tp tula...back in my mind aku still worry few things..kejila..aku terpk nnti aku akn ketinggalan zamanla..tak tau hapdet pasal kwn2..(eh td ko gak yg benci bila org hapdet dia beli tepon baru, melancong ke zimbabwe, beli keta kebal, anta ank kat tadika yg pemes n mahal bla bla bla..huhu)

ok la terus terang..ni happend pd aku sendiri, sumtimes aku sengaja hapdet kat fb utk bitau..hah!aku pnah smpai kat hotel ni tau..ngehngeh (sambil buat muka riak tahap gaban n menanti org like status aku)
keji3x kan..aku mmg mengaku..tgk la betapa hinanya aku telah jadi kerana FB...

so aku rasa..cukupla..FB aku boleh bukak setiap saat tp Al-Quran baca tak...Allah hinanya...kerdilnya rasa..ampunkan aku Allah...

betul..aku tak nafi despite of all the bullshits dlm FB tu ada gak benda2 baik..esp bila kwn2 hapdet pasal ilmu agama..kongsi pasal perkembangan politik..haaa yang ni mak jemah suka..hik!tp biarlah aku baca thru en somi punya FB...serius!aku nk close FB account...
mlm semalam..tgk Kemah Keming UAI kat astro oasis...UAI pun kata..FB ada kebaikannya, mujahidin Czechnya jatuhkan Russia thru FB with secret code etc..hmm...so bagi aku it depends on how u control your mind n nafs..tp bagi aku..mmg surrender..sbb lebih banyak harm than good..

aku still cari kekuatan to say gudbye...insyaAllah by end of this month aku akn close officially...adios FB!



Love, 
Keceque 


Ulasan

  1. Hey..nanti nak update pasal sepupu sepapat camne? acane? acane?

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu la...hmmm..tp dh nekad la na..im going to close anyway..ngeee

      Padam

Catat Ulasan

yang Mulia Encik2 dan Puan2 tukang komen...

Catatan Popular