My beloved BFF

Assalamualaikum wbt,

Salam jumaat semua, semoga sihat dan dilimpahi barakah selalu..aku tak tau awat hari ni mood cam sentimental sikit pastu mcm terkenang2 zaman2 dolu..start dr aku kecik, sekolah rendah, menengah, kat asrama, kat U, zaman bujang smpai la sekarang..hidup ni indah kan, berliku tp nikmat..alhamdulillah..

Kalau semua perasan, aku kerap mention BFF dlm blog ni kan? berapa byk BFF la aku ada..hehe..so today aku nk tulis pasal all the BFF ni..sebabnya? sebab aku rindu diorang n moment2 yg we've spent together masa kat Uniten dulu..yup!aku study Uniten dulu..fyi

Aku syg the BFF.sangat.ketika artikel ini ditulis, kami telah berkawan selama lebih kurang 12 tahun 7 bulan, uih dh tua la aku..hehe

Masih segar lagi dlm ingatan masa mula2 jumpa dulu..sememeh..haha maklumlah remaja belia baru lepas sekolah, memg mengarut la..tp skang ni semua dh jadi mak2 org dh..meh aku kenalkan sorg2..ikut turutan nama

Mariza Maarop @ Jaja


seorg yg happy go lucky, ckp laju, suka mengulas..haha..kdg2 blur sket, seorg yg jujur sebab dia akn zass ko dgn komen2 dia haha tp baik ati, dulu ms kt U, kami selalu tumpang keta dia, usaha la dia tgu n amik kitorg pi kelas setiap pg sbb dia ada keta n dia duk luar, thanks ja, jasamu dikenang, mmg takleh blah kita pnah naik dekat 7 org kot 1 keta WIRA BDX pastu smpai kat bumper, but terbukak, habis bertabur segala buku kat jalan..haha malu woii!

Masliza Mohamed @ Kak jaa

Masliza Mohamed


ni la org pertama yg tegur aku kat Uniten masa registration dulu, ntah cemana plak dia ada hati nk tegur aku n ajak aku duk satu bilik ngan dia, dia dahla sikit punya cun n lemah lembut, sudi plak dia ajk aku yg gangster n selekeh (aku pakai bj kurung n sneakers weyh)
dia sebaya je ngan kitorg tp soh panggil Kak, layan je la..hehe
dia org tganu, gila pekat weyh, sib baik aku ni jenis cepat pick up gak la, dia ni mcm kakak la pada aku, byk ajar aku cara bersopan santun hehe
dia mmg bising la aku duk pakai sneakers je kemana2 dgn apa2 baju pun..
"mende gok keceque paka kasut giteww.."
apapun, miss her a lot sbb now dia duk kat tganu, nmpk tak husb dia dlm pic tu, alaa..Haris Safwan, now football player kelantan..hehe so dia kne ikut husb kemana saja la kiranya..

Nik Syahida Nik Fuad @ Syida


dari kiri Nissa, Syida and Yan

syida ni kira partner aku untuk segala aktiviti kemahasiswaan la..cheywahh
dia seorg yg suka membaca, aku kenal Roald Dahl dr syida la..hehe..masa kitorg tgh syok2 baca majalah remaja n URTV syida dh baca 7 habit, Stephen R Covey..kelass khenn..hehe
syida ni dia nmpak cam serius n pendiam n lone ranger tp sekali ko kwn ngan dia..baru tau..ketawa dia pon leh tahan gak..kira boleh pecah cermin la..hehe
bg aku dia ni mmg matured, n selalu fikir sebelum berckp, org tganu gak... : )

NurulNissa Ahmad Kamil @ Nissa

kak long..hah!nape, dia paling tua antara kami ke...no no no...
sbb nissa ni agak serius orgnya..nissa ni mcm termometer lawak la..klau ko try buat lawak then dia buat muka kering then maksudnya lawak ko tak dikesan n tak mencapai piawaian..kalau sape2 boleh buat dia gelak kira lagi hebat dari Johan n Zizan la..haha..
she's an independant girl, rajin n determine, tabah, aku mmg salute la nissa..walaupun muka dia nmpk sombong tp dia seorg yg warm n baik ati...sa sori aku selalu rembat ikan bilis cili api ko masa ko pi kelas..hehe

Nurul Azian Talhah @ Yan

sorg lagi mek ganu..kecik molek..memg comeyy ah senang citer, dia ni napok je kechek..tp garang woo..hehe jgn cari pasal k..
yan lebih kurg aku n jaja gak..jenis mulut pokpek2, suka gelak kuat2 n buat lawak mengong2...
dia ni antara BFF yang aku duk paling lama sebelum kawin, kami duk sama smpaila masing2 kawin uolls..yan mmg best, sentiasa ada kalau kau perlukan dia..love u babe

Shadila Mohd Yusof @ Shad


yang Shad pegang tu anak Yan..hehe (maaf image paranormal tang tangan n rayyan)

rasanya aku penah mention nama Shad ni kat blog, so yeah..ni la dia..seorg yg nampak pendiam, muka takde perasaan n kalau 1st time tgk dia mesti rasa, eh ko ni pehal, pandang mcm nk gaduh je..hehe tp sebenarnya dia ni bengong tak hengat..kalau gelak..dh mcm tsunami..suaranya takde sgt (sbb suara dia mcm Fasha Sandha..haha) tp bahu je gegar lebih..pastu yg lawaknya minah ni, jgnla ko jamu dia nasi sambil tgk berita tamil (no offense eh, im not racist..i love tamil movie!hehe), kompem dia takleh telan..ok loorr..wa malas mau celite panjiang panjiang..shad ah, lu mmg ohsem n best..wa syg sama lu!

Siti Asyikin Asbollah @ Syikin


comey la Farihah..geram pulop..!bila la nok jupe

syikin..aku windu gilles kat minah ni..dia n yan antara yang terakhir duk serumah ngan aku b4 masing2 kawin..huhu..sahabat yg baik..aku masih terasa urutan ko setiap kali aku demam..sob sob..
now dia duk kat tganu, ikut en hasben..dia org kedah tp skang ni rasanya dia dh tak ber'hang', 'hampa' dan 'awat' lagi sbb dia dah ber'mung', 'takdok' n 'kepok'..hehe tranung kiter la weyhh...
terima kasih jadi sahabat yg baik..bila ko nk turun KL?kami semua windula...

wooo panjang kan..sori la kalau korg dh bosan baca..pi la rehat minum air dulu ke..hehe..

k nak abih dh, actually ada 3 org lagi dlm gang kami ni tp aku dh tak keep in touch sgt..huhu dgn yg 7 ni mmg keep in touch n slalu lepaks n jumpa sapa yg ada kat kl n lembah klang..
apapun, aku syg korg semua, shbt2 yg mengajar erti kehidupan dn sanggup kongsi saat suka duka..aku harap kita akn bersahabat selamanya insyaAllah sampai syurga...



Love,
Keceque

Ulasan

  1. Kelakor aku baca komen pasal kengkawan ni..gelak sorang2 kat opis..Keceque, memang berbakat la ko dalam penulisan..better ko tulis novel, sure laku..siyes tak tipu..hahah

    BalasPadam
    Balasan
    1. aku tau..aku tau..ko suka part yg road dahl tu kan..haha

      Padam
  2. Wah tetharu.. Wajah & nama sy terukir di blog kamooo... Hehehe.. Uolss kawan dunia akhiratku.. X bisa kehilangan salah satu dpd kamu...

    BalasPadam
  3. Till death do us part....

    BalasPadam

Catat Ulasan

yang Mulia Encik2 dan Puan2 tukang komen...

Catatan Popular