Ter cekik tulang

Assalamualaikum wbt,

Adeh sakitnya...setelah sekian lama tak kene..mlm td dek kerana melapah ikan dengan rakus, aku tercekik tulang..ish tak selesa giler tekak..telan air liur pun sakit...

aku rasa ni balasan Allah bg cash kat aku sebab semalam aku mencaci maki mengadu ketidakpuashatian aku terhadap status facebooker yg membuatkan aku hangin n ingin menutup FBku...padan muka aku..

tp kan..dia ni mmg pening la..baru je hari tu citer kat aku benda lain, tp bila update status benda lain..pening2..

arghhh sudahlah! mcm takde benda lain je aku nk citer kan kekdahnya...menambah dosa je...

btw citer pasal tercekik tulang ni..mmg dr kecik kot habit aku tercekik tulang ni...nk kata aku gelojoh..rasanya mcm sopan santun je aku mkn..wahahaahaha, disebabkan inila aku kurg gemar mkn ikan2 yg banyak tulang ni..n perasan tak ikan yg byk tulang ni kebanyakannya semua sedap2 eh..Allah maha kuasa..kalau Allah tak ciptakn mereka dgn tulang yang banyak, mesti manusia dh lahap mereka sampai pupus..huhu

pernah la dulu tercekik tulang masa form 4, dhla duk asrama time tu..siap kne bwk spital sbb mmg tulang tu tanak lari dr tekak..sekali bwk pi spital (hosp HUKM), doc tu cabut dengan playar kau..sakit woo..tulang tu adalah dlm 2.5 cm...ngeri tak ngeri tak..huhu

syukur peti suara I tak terjejas you..kalau tak, tak dpt nk meraung kat karoks..ahahah

pastu pnah sekali aku tercekik batang cili api..ha, yg ni pun kne cabut kat sepital..aje giller batang cili pon aku telan...ni bapak aku la ni..dia mmg terel msk ns goreng cili api..

n mmg style dia cili api buh byk2 pastu tak buang tangkai dia tu..dh la ank mkn lahap..mana tak tercekik..hehe..eh tp sumpah smpai skrg i have no idea cemana tangkai cili tu boleh tertusuk kat tekak aku..rasa masa nk menyuap tu aku dh cek apa yg ada kat sudu..hmm

so reader, mohon jasa baik utk share cemana nk loosen the tulang from my throat..annoying la..org tua2 kata, kalau tercekik tulang, sapu minyak kat b*nt#t, tgu overnight nanti dia tanggal sendiri la..aku dh sapu dh mlm td b4 tdo, tp pagi ni still ada lagi la...

so sape ada tips yg baik..sila share ok..thanks...



Love,
Keceque

Ulasan

  1. Nina pernah kena..beberapa hari..pastu baru tau tips garu2/urut kat luar leher kat area yang sangkut tu.alhamdulillah menjadi. (kucing kan selalu buat macamtu. rupanya dia tercekik tulang.hehe)

    BalasPadam

Catat Ulasan

yang Mulia Encik2 dan Puan2 tukang komen...

Catatan Popular