Expo & Diaper Hunting

Assalamualaikum wbt,

Sabtu lepas, aku sempatla berkunjung ke Mother Baby & Kids Expo kat PWTC.
Last year tak dpt pegi so kali ni nk pi la w/pun ramai yg kata tak best, takde apa n segala komen negatif...
Aku mmg degil so pi la jugak..org agak ramai tp memg menyedihkan...
Expo hanya 1 dewan..booth tak byk..yg penting harga tetap mahal..lebih kurg kalau beli kat danau kota je...
Much better GM Klang lagi..hoho





Auni mengamuk sbb dh penat dan ngantuk..



Tujuan aku yg sebenar pi expo tu adalah nk topup stok diapers (Auni selalu pakai drypers) so kiciwa la..then aku ajak en. somi singgah tesco ampang lak..kat sana sempat minum petang je kat Kluang Station, then masuk tgk lebih kurg..kiciwa lagi sbb drypers mahal...

budak baru bgn tdo..

jawanya hidung kamu wahai anakku..hehe..tp comeii...muah2


Aku punya..Roti jala set and kopi 'o' ais..tak sedap..x recommended

En. somi punya...bleh tahan...

repeat?..err..tak kot...


Disebabkan dh penat..kami pun decide untuk pulang...

Unfortunately aku still tak puas ati..giant dh pegi, tesco dh..haaaa care4 tak pi lagi...psiko kan aku...apalagi..merengek kat en. somi ajak pi care4 after maghrib..

Aku mmg camni tau...kalau aku nk..aku akn usaha smpai dpt..aku nk cr jugak kalau drypers ada promotion kat mana2...

en somi kata..'ala yang takpe duit yg nk beli diaper tu simpan dulu..nnti klau nmpk ada promo kt mana2 kita grab la..'

i said...no no no..bkn apa..aku jenis takleh menyimpan la..kang satgi mesti terrguna..hehe

so after maghrib, zass pi care4 wangsamaju...smpai2 aku nmpk brochure dah..alamak  RM34.88 la..mahal..for me harga tu mahal sbb kalau kat manjaku kita leh dpt RM33 fix price..tp since dh smpai so kami decide untuk masuk n jalan2 je la..cucimata..

sekali....alhamdulillah..care4 or soon to be announce officially as AEON Big ada buat promo la..pembelian RM88 dalam 1 resit akn dpt voucher RM8...hmmm bila kira2 balik ok pe kalau beli drypes tu td sbb dpt rebate..yeay!!

so akhirnya kami grab seperti berikut; beli 4 paket plus beberapa benda lain nk bg cukup RM88 per resit then byr asing2 sbb limit 2 paket drypers/person...hoho bijak tak...

on top of that..beli 2 paket drypers tu dpt free ubat gigi darlie besar 1..pergh memg berbaloi2...ubat gg darlie dhlah mahal..selalu den pakai ubat gg mukmin yo..hehe

maafla..gambar ntahapahapa


alhamdulillah....so moral of the story..berusahalah!pasti akn menemui kejayaan...hehe



Love,
Keceque

Ulasan

Catatan Popular