Burger Bakar..owh Burger Bakar

Assalamualaikum wbt,

Last nite aku dilanda kemalasan dan kesakitan badan..tak tau la pesal..rasa cam nak demam..so balik just lepak2 tgk tv pastu aku tgkla channel fav aku Food Network Channel..dia tgh tayang Drive, Dine-In & Dives..pasal burger..yummm..so aku pon tingin nk cari burger sesedap yg dlm tv...ting!!!!Burger Bakar!!!

Sebenarnya dah 2 kali aku mkn BB nih..1st time masa mula2 kuar dulu, setelah diracun oleh Shad, maka kami pun pi mkn kat wangsa maju sec 2. Masa tu baru lagi so..kami berkesempatan la experience menunggu giller lama..kami pelanggan ke 94 kot time tu, tgu dlm hujan, then bila dpt burger punyala best! seriously tahap beras super la..aku siap samakan dengan burger carl's junior lagik..kelessss....

then lepas pada tu dtg gak keinginan nk mkn BB, tp memikirkan ramai giless manusia n nk kne tgu lama rasa malas pulak smpaila ada sekali tu teringin sgt then mintk tlg en somi pi beli, tempat yg sama.. tp sedeyhla...

tak sedap langsung!tawar pastu burger keras...aku kiciwa! pastu aku siap buat akujanji kat en somi..

"yang...lenkali kalo org soh belikan BB, tlg lempang laju2 k..." masa ni mmg aku serik ahhh
sampaikan kazen aku Nina tny pasal BB ni masa dia ada kt KL aku terus bg hujah -ve...

tapii....mlm tadi dek kerana air liur aku dh meleleh tgk tv tu so aku kata kat en. somi, jom je la beli BB tp kita try branch dia yg kat sec 5 tu (dengan harapan burger kat situ sedap mcm yg 1st time beli)...

so..aku order ni

aku nak yg cheese banyak, 1 patty, and letak bakon

en somi order ni

dia order black pepper kot..

rupanya depa ada nama lainla..huhu

aku tak sure la burger aku yng 'ombak rindu' ke 'burgembira'...aku duk dlm keta je..en somi n Oni je yang keluar..yang pasti 2 ketul burger ni dlm RM20 la..aku tak tanya en. somi bape exact price dia....
then bawak balik umah....

hmm..'burgembira' la sangat...setelah mkn..aku rasa okeyla..better then our 2nd purchase kat sec 2 hari tu, org tak ramai sbb hujan, tp setengah jam jugak la menunggu but seriously Kaw2 Burger Bakar, cari balik resepi patty yg korg buat masa mula2 dulu..skang ni dh tak kaw sgt la...patty kecik..tak moist, rasa pun so so je..aku boleh rasa salt n pepper je..then byk otot..bakon pun tak kaw..lembik since i expect a crunchy 1..devastating...sib baik aku lapo..so licin gak la...owh ye..oni share ngan aku..hehe, she loves the cheese..hah cheese mmg lava...

hopefully diorg boleh improve n regain their yumminess mcm dolu2..sayangla...biz ni dh bagus dh..n ada potential untuk pegi jauh..so silala improve balik k....chaiyokk!!!

Sementara nk nunggu dorg improve ni..sapa tau burger bakar yg best sekitar lembah klang..angkat tangan!!!



Love,
Keceque




Ulasan

  1. Burger Bakar?.......ape yg dibahar ~ makan burger benar - jgn hati terbakar....hehehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

yang Mulia Encik2 dan Puan2 tukang komen...

Catatan Popular